Autobusy dalekobieżne zasilane energią słoneczną? Flixbus testuje już takie rozwiązanie
Sprawdzane rozwiązanie pozwala na razie ograniczyć zużycie paliwa
Zielone autokary marki Flixbus są znane w wielu europejskich krajach. Niedługo ten kolor może się odnosić nie tylko do farby stosowanej przez przewoźnika, ale też jego podejścia do spraw ekologii. Na trasie z Dortmundu do Londynu pojawił się pojazd wyposażony w panele słoneczne. Dzięki temu firma obniży emisję CO2.
Na dach autobusu trafiły elastyczne maty solarne. To rozwiązanie sprawia, że panele fotowoltaiczne nie są ciężkie i nie zwiększają zużycia paliwa, a jednocześnie nie generują oporów powietrza, które mogłyby negatywnie wpłynąć na ekonomię jazdy. Wcześniej podobne maty zastosowano na ciężarówkach.
Energia generowana przez maty zasila elektronikę w pojeździe. Dotyczy to zarówno klimatyzacji, jak i gniazdek, z których mogą korzystać pasażerowie. Dzięki temu spada zużycie paliwa: średnio 1,7 litra na 100 km. Na wspomnianej trasie Londyn-Dortmund wynoszącej około 600 km oszczędność ma sięgać 10 litrów.